لیست اختراعات علي فرزانه
اختراع \\" توليد گرافيتيك كربن نيتريد نانو متخلخل از مخلوط اكسي آمينو تريازينها (ضايعات فرايند توليد ملامين)\\" در زمينه فني: بخش ب: انجام عمليات مختلف، زير بخش: نانو فناوري در فرايند توليد ملامين، محصولات جانبي شامل آمليد، آملين، سيانوريك اسيد و به مقدار خيلي جزئي پلي كاندنسيت نيز توليد ميگردد و به مخلوط آنها اكسي آمينو تريازينها اطلاق ميگردد. اين تركيبات فاقد ارزش اقتصادي ميباشند. صرفهي اقتصادي فرآيند بازيابي اكسي آمينو تريازينها بهشدت وابسته به مقدار توليد اين مواد و قيمت ملامين است و در برخي موارد ممكن است به دليل عدم توجيه اقتصادي، اين مواد بدون هيچگونه فرآوري اضافي در محيطزيست دفع گردند. در فرآيند توليد گرافيتيك كربن نيتريد از مخلوط اكسي آمينو تريازينها، نقصان گروههاي آميني در آنها ميتواند مانع شكلگيري واحدهاي هپتازيني و رشد مناسب صفحات كربن نيتريدي گرد. اين ايراد با طراحي مناسب برنامهي گرمادهي شامل، شيب دمايي و بازههاي زماني مراحل اصلي پليمراسيون، تا حد زيادي قابلرفع هست. علاوه بر اين از اين محدوديت ميتوان جهت كنترل اندازه¬ي حفرات در محصول نهايي استفاده نمود. اين اختراع به ارائهي يك فرايند پليمراسيون در فاز جامد به منظور توليد محصول با ارزش افزودهي گرافيتيك كربن نيتريد نانو متخلخل از OATs، به روشي اقتصادي و دوستدار محيطزيست ميپردازد. همچنين خواص ساختاري و الكترونيكي گرافيتيك كربن نيتريد تهيه شده از OATs با گرافيتيك كربن نيتريد توليد شده از ملامين (به عنوان يك پيشساز متداول) مورد مقايسه قرار گرفته است.
شرايط آب و هوايي تأثير زيادي بر عملكرد يك كلني و در نهايت زنبورستان مي گذارد. در اين ميان كنترل دما و رطوبت كلني از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد. داخل هر كلني بايد تا حد امكان در شرايط نرمال قرار داشته باشد به همين خاطر كندو را در طرح هاي استاندارد و با اندازه ها ي استاندارد توليد مي كنند ولي با همه ي اين تفاصيل باز نوسانات رطوبت و دماي داخل كلني باعث پايين آمدن راندمان كلي زنبورستانها مي گردد. در اين شرايط زنبورداران به منظور كاهش تلفات مجبور به حفظ شرايط ايده آل درون كلني ها از طريق كوچ خواهند بود و هزينه هايي از جمله هزينه حمل و نقل، هزينه مكان جديد و ... به آن ها تحميل مي شود. در غير اين صورت آن ها مجبور به تغذيه دستي كندوها با شربت و خميرهاي مخصوص مي باشند(در زمستان) كه اين موضوع نيز هزينه بر خواهد بود. عده اي از زنبورداران نيز با توجه به تجربه شخصي خود و با استفاده از عايق كاري هاي دست ساز از كاهش بيش از حد دما در داخل كلني جلوگيري كرده و خسارات مربوطه را تا حد امكان كاهش داده و از افت بيش از حد جمعيت كلني مي كاهند و يا شركت هايي با ارائه كندو هاي پلاستيكي دو جداره و يا شيشه اي و ... توانسته اند مقدار تلفات را تا حدي كم كنند ولي مقدار تلفات در طول دوره سرما همچنان يكي از بزرگترين دغدغه هاي زنبورداران است. لذا نياز به ارائه سيستمي براي حفظ شرايط ايده آل درون كلني ها بدون نياز به تعويض و يا جابجايي كندو ما را برآن داشت تا به طراحي كندوي هوشمند بپردازيم.
دستگاه هوشمند سرعت سنج حجمي و نمونه بردار نقطه اي ذرات رسوب دستگاهي است كه همزمان به اندازه گيري سرعت نقطه اي در مجاري روباز و نمونه برداري از نقطه مورد نظر مي پردازد ساختمان دستگاه به شكل زير مي باشد. شكل زير نمايش ساده اي از دستگاه هوشمند سرعت سنج حجمي و نمونه بردار نقطه اي بار رسوب را نشان مي دهد. اجزاي مختلف دستگاه عبارتند از: 1- صفحه پايه دستگاه 2- دهانه ورودي مخزن 3- لوله ارتباط با هوا (متصل به شير الكترونيكي) 4- سيم حسگر سطح آب 5- فرستنده و گيرنده امواج آلتراسونيك 6- موتور تنظيم گر موقعيت مخزن تا سطح آب 7- صفحه نگهدارنده موتور، فرستنده و گيرنده امواج 8- جعبه مدار 9- دو ميله عمودي نگهدارنده و هدايت گر مخزن 10- ميله پيچ دار جهت تنظيم موقعيت مخزن تا سطح آب 10- مخزن 11- قسمت متصل كننده مخزن به ميله هاي عمودي
اجزاء موتور: روتور اصلي: كه تكيه گاه پيستون ها نيز مي باشد و نيز مسئوليت انتقال توان به شافت خروجي موتور را نيز بر عهده دارد. در شكل، روتور سبز رنگ و پيستون ها زرد رنگ مي باشند. روتور زمان بندي: وظيفه اين قسمت جداسازي فضاي بين دو پيستون از هم مي باشد كه در شكل با رنگ قرمز مشخص شده است. لوله هاي مارپيچ: در حقيقت همان منبع گرمان براي كاركرد موتور محسوب مي شوند كه داراي دو تا سوپاپ يك صرفه مي باشد براي كنترل جهت حركت هوا درون موتور، اين لوله ها با رنگ نارنجي و محل سوپاپ ها با دايره اي آبي رنگ كه درون آن جهت سوپاپ نيز مشخص است؛ مشخص مي باشد. روش كار موتور: وقتي كه منبع گرم هوا را گرم مي كند، هوا افزايش حجم داده و اين افزايش حجم باعث ايجاد فشاري درون لوله ها مي گردد كه به علت وجود سوپاپ ها افزايش حجم در جهت مشخص شده روي شكل هدايت مي شود و باعث ايجاد فشار مثبت روي يكي از پيستون ها مي گردد كه در نهايت باعث حركت روتور اصلي مي گردد و در ادامه مسير، هواي گرم وارد سيلندر شده و كاهش دما مي دهد. و از سمت ديگر لوله ها وارد آن مي گردد و اين سيكل تكرار مي گردد. در نهايت روتور اصلي مي چرخد و نيرو توليد مي كند.
موارد یافت شده: 5